Breu historia de les terres catalanes del nord

Couverture du livre « Breu historia de les terres catalanes del nord » de Alicia Marcet I Juncosca aux éditions Trabucaire
  • Editeur : Trabucaire

Utilizant a la vegada els mètodes més cientifics de la recerca històrica, i els mètodes més moderns de la investigació geopolitica, l'autora ens dóna una visió de conjunt de la història de les terres catalanes del Nord, subratllant-ne tres grans moments : - Els origens - De la integració a la separació (1172-1659) - D' ença de l'annexió Història d'une terres obertes a totes les invasions, capaçes d'arrelar les seves poblacions i desenvolupar intercanvis.Història d'un poble capaç de patir els pitjors sofriments i de demostrar les més vitals aptituds a la resistència i a la recuperació col.lectives. Història d'un pais que ha sempre participat en els esdeveniments a nivell europeu - sent malauradament sovint al cor mateix dels conflictes - tot intentant mantenir la seva especificitat. Un llibre que ens permet, com a catalans, de considerar el segle XXI amb confiança i orgull.