Dennis Bergkamp

Couverture du livre « Dennis Bergkamp » de Jaap Visser aux éditions Overamstel Uitgevers
  • Nombre de pages : (non disponible)
  • Genre : (non disponible)
  • Thème : Non attribué

LET OP: Deze Epub3 met fixed layout is niet geschikt voor zwart-wit E-readers. De lichtvoetige Dennis Bergkamp speelde het mooiste voetbal en hij vond dat zijn sierlijke balaannames, passes en doelpunten voor zich spraken. Buiten het veld was hij weinig mededeelzaam. Maar nu spreekt hij, eindelijk, honderduit, over zijn gelukkige jeugd zonder luxe in Amsterdam-West, zijn relatie met Johan Cruijff, Louis van Gaal en Arsène Wenger, over zijn gloriejaren bij Ajax en Arsenal, de mislukkingen met het Nederlands elftal, de crisis bij Inter, over vliegangst, de revolutie bij Ajax, over hoe hij Arsenal inspireerde en het Engelse voetbal beïnvloedde, en over het maken van wonderschone goals en de wiskundige zekerheid dat een stiffie een grotere trefkans biedt dan een droge knal. In deze fascinerende voetbalbiografie boordevol schitterende en unieke foto's, praat Dennis Bergkamp ook ongeremd over zichzelf als voetballer, mens en trainer. En anderen (onder wie Johan Cruijff, Arsène Wenger, Frank de Boer, Giuseppe Bergomi en Thierry Henry) praten ongeremd over Dennis Bergkamp. 'Voetballen doe je met je hoofd. Als je je hoofd niet gebruikt, kom je met je benen te kort. Wie sprintend achter de bal aan moet, is te laat vertrokken. Dennis Bergkamp was nooit te laat.' - Johan Cruijff 'Dennis Bergkamp is de beste aankoop die Arsenal ooit heeft gedaan en ooit zal doen.' - Ian Wright 'Dennis kon drie of vier zetten vooruit denken. Volgens mij zag hij de aanval soms al in de kleedkamer voor zich.' - Thierry Henry 'Achter elke bal die ik speelde, zat een gedachte. Ik heb nooit een bal getrapt zonder nadenken, zomaar, om er vanaf te zijn.' Dennis Bergkamp