De mythes van geluk

Couverture du livre « De mythes van geluk » de Sonja Lyubomirsky aux éditions Bruna Uitgevers B.v., A.w.
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Bijna iedereen accepteert de zogenaamde `mythes van geluk : de overtuiging dat sommige gebeurtenissen in het leven (het huwelijk, kinderen, een goede baan, rijkdom) ons gelukkig maken en dat tegenslagen (gezondheidsproblemen, verbroken relaties, financiële problemen) ons ongelukkig maken. Zelfs na de ingrijpendste gebeurtenissen in het leven mooi of minder mooi keren we uiteindelijk terug naar ons initiële geluksniveau en vergeten we al snel wat ons zo opgetogen of ongelukkig maakte. In dit boek onderzoekt Sonja Lyubomirsky op verfrissende wijze de grootste keerpunten in ons leven. Ze ontrafelt aan de hand van talloze, herkenbare voorbeelden de mythes van geluk en nodigt ons uit om er op een andere manier naar te kijken: het is tijd voor actie!