Waarom gaat het nou nooit eens vanzelf?

Couverture du livre « Waarom gaat het nou nooit eens vanzelf? » de Bert Van Dijk aux éditions Uitgeverij Thema
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Waarom kan het nou nooit eens in een keer goed gaan? Niet weer file, ik kan er echt niet tegen! Dit lukt me nooit! Oh nee hè, dit is echt afschuwelijk! Herken je dat gevoel? Je bent echt niet de enige. Veel mensen hebben last van een 'lage frustratietolerantie', en vinden dat de dingen makkelijk moeten gaan. Zit er iets tegen, dan is dat onverdraaglijk. Het idee dat alles van een leien dakje moet gaan, heeft te maken met onzekerheid. Je hebt jezelf wijsgemaakt dat je het leven alleen aankunt als het meezit. Dus als iets niet helemaal vlekkeloos gaat, word je moedeloos en geef je het al snel op. Al met al een hoop onnodige spanningen en vooral veel ongenoegen, bij jou en bij anderen. Waarom gaat het nou nooit eens vanzelf? leert je omgaan met deze frustraties. Dat maakt het leven een stuk makkelijker.