Moe van het moeten kiezen

Couverture du livre « Moe van het moeten kiezen » de Marc Desmet aux éditions Terra - Lannoo, Uitgeverij
  • Nombre de pages : (non disponible)
  • Genre : (non disponible)
  • Thème : Non attribué

Over de mentale kies-pijn van de moderne mens <a href='http://www.e-boek.org/store/moe-van-het-moeten-kiezen-p-211031.html'>Ook verkrijgbaar als e-boek</a> <a href='https://itunes.apple.com/be/book/moe-van-het-moeten-kiezen/id722061778?l=nl&mt=11'>Ook verkrijgbaar in de iBookstore</a> We leven in een tijd die enorme kansen en keuzes biedt: alles kan, alles mag. En toch zijn nooit eerder zoveel mensen depressief geweest. Palliatieve-zorgarts Marc Desmet en psychologe Ria Grommen leggen in dit boek de oorzaken van dit probleem bloot. De kern van huns telling is dat de zelfbeschikking van de hedendaagse mens een mythe is. De mens is niet tot alles in staat, maar dat hoeft ook niet. In hun boek tonen zij hoe het anders kan: ales de mens opnieuw de band met zijn innerlijk en met zijn sociale omgeving kan herstellen en verdiepen, dan kan hij gemakkelijker omgaan met dat overaanbod van keuzes en prikkels. Zij houden daarmee een pleidooi voor zelfbeschikking)-in-verbinding.