Vijf miljard jaar eenzaamheid

Couverture du livre « Vijf miljard jaar eenzaamheid » de Lee Billings aux éditions Terra - Lannoo, Uitgeverij
  • Nombre de pages : (non disponible)
  • Genre : (non disponible)
  • Thème : Non attribué

De intrigerende zoektocht naar leven buiten ons zonnestelsel Zullen we in de 21ste eeuw eindelijk zwart-op-wit kunnen bewijzen of buitenaards leven al dan niet bestaat? De kans is alvast groter dan ooit, zo stelt wetenschapsjournalist Lee Billings. Uit recent onderzoek blijkt dat alleen al onze Melkweg 40 miljard 'potentieel bewoonbare' exoplaneten telt. Lee Billings gaat samen met topwetenschappers als Frank Drake, Jim Kasting en Sara Seager op zoek naar concrete sporen van buitenaards leven. Hij schetst de heroïsche zoektocht naar een nieuwe planeet aarde en de angst die daarmee al eeuwen lang gepaard gaat. Want aangezien de aarde eindig is, is buitenaards leven de enige manier om ons voortbestaan te verzekeren.