Una punhada de clavèls ; nòvas en occitan

Couverture du livre « Una punhada de clavèls ; nòvas en occitan » de Sergi Viaule aux éditions Editions Des Regionalismes

En ce début de XXIe siècle, la nouvelle est un genre d'expression de plus en plus présent dans la littérature occitane. Sèrgi Viaule, excelle dans cet exercice spécifique. Avec Una punhada de clavèls ce sont vingt-quatre nouveaux textes que nous offre l'auteur albigeois. Divers quant aux thèmes abordés, mais tous de facture classique. Dans la période de mondialisation qui est la notre, chacune de ses nouvelles est une observation aiguë sur la société occitane où le singulier le dispute à l'universel. La qualité première du nouvelliste est d'avoir de l'imagination, l'auteur n'en manque pas et chacun pourra en juger. En effet, chaque pièce proposée apporte son pesant de surprises. Pas a pas, le lecteur ira d'étonnement et ravissement dans ce recueil où alterne humour et poésie.
Sèrgi Viaule, né en 1950 en Albigeois. Poète de tout temps et par tous les temps, il a pratiqué cent métiers et vécu mille aventures. Il a été le premier secrétaire-animateur permanent de l'Institut d'Etudes Occitanes. Sa production littéraire est diversifiée : romans, nouvelles, récits et poésies. Il s'est également attelé à la traduction d'essais et d'oeuvres de fiction. Il est également blogueur et critique littéraire pour plusieurs médias occitans (La Setmana, Lo Lugarn, etc.).

En aquesta debuta de sègle XXIen, la novèla es un genre d'expression de mai en mai usitat dins la literatura nòstra. Dins aqueste exercici singular, Sèrgi Viaule s'i fa de man de mèstre desempuèi bèl briu. Amb Una punhada de clavèls es tornamai una garba de vint-e-quatre tèxtes que nos ofris l'autor albigés. Divèrses son los tèmas evocats, mas totes de factura classica. Cada novèla es una observacion aguda de la societat occitana en cèrca d'identitat dins una temporada d'exagonizacion forçada e de mondializacion despietadosa. La qualitat primièra del novelista es d'aver d'imaginacion, e l'autor ne manca pas. Cada pèça d'aqueste recuèlh carreja son fais de suspresas. Lo legeire anirà, tròç aprèp tròc, d'embalausida en encantament dins aquel recuèlh ont alternan umor e poesia.
Sèrgi Viaule nasquèt en 1950 en Albigés. Poèta a temps destorbe, practiquèt cent mestièrs, visquèt milantas aventuras. Foguèt, entre maitas causas, lo primièr secretari-animator permanent de l'Institut d'Estudis Occitans. Sa produccion es divèrsa : romans, novèlas, racontes e poesias. S'es tanben, especializat dins la traduccion d'ensages e d'òbras literàrias. Es cronicaire-blogaire e critic literari dins mantunes mèdias (La Setmana, Lo Lugarn, etc.).