Natuurkunde voor in bed, op het toilet of in bad

Couverture du livre « Natuurkunde voor in bed, op het toilet of in bad » de Simon Koolstra aux éditions Bbnc Uitgevers
  • Nombre de pages : (non disponible)
  • Genre : (non disponible)
  • Thème : Non attribué

Een GPS-systeem gebruikt de relativiteitstheorie van de Albert Einstein om precies te kunnen bepalen waar we ons bevinden. Zonder het baanbrekende werk van Maxwell op het gebied van elektromagnetisme hadden we nog geen dvd'tje kunnen afspelen. En wat waren de ontwikkelaars van het computerspel FIFA '14 trots toen ze hun nieuwe spelletje presenteerden: eindelijk gehoorzaamde hun voetbal de wetten van de natuurkunde. We kunnen er niet onderuit. Natuurkunde is overal. Ga met ons mee op ontdekkingstocht door deze fantastische wetenschap. Ontdek hoe de quantumfysica de wereld op zijn kop zette en waarom er geen hoogste temperatuur is, maar wel een absolute laagste temperatuur. Lees waarom de wereld zo opgewonden was toen in de zomer van 2012 het higgsdeeltje werd ontdekt en waarom quantumbits zoveel meer kunnen dan de bits in je eigen huis-tuin-en-keukencomputer. Een kijkje in de keuken van de natuurkunde kan je blik op de wereld voor altijd veranderen.