Natalia s grote reis

Couverture du livre « Natalia s grote reis » de E. Noorlander- Van Der Laan aux éditions Uitgeverij De Banier
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

'Baboesjka! Baboesjka, hoor eens ...' Opgewonden rent Natalia de keuken binnen. 'Baboesjka ... wij ...' Ze hijgt van het harde lopen. 'Wij ... mogen ... misschien op reis.' Natalia woont samen met haar broertje Pavel, haar moeder en oma in Tsjernobyl. Ze is vaak ziek. Dat komt omdat de lucht en de grond vervuild zijn. Juf Efrossinia heeft een plan: ze mogen naar Nederland om daar aan te sterken. Natalia krijgt toestemming van haar moeder om mee te gaan. Dat is het begin van een reis om nooit te vergeten. Jorieke leest in de kerkbode dat er een groep kinderen uit Tsjernobyl naar hun dorp komt. Er zijn gastgezinnen nodig. Het lijkt haar leuk als hun gezin ook een Russisch kind in huis zou nemen. Gelukkig vinden haar ouders en broers het een goed plan. Ze krijgen twee maanden lang een meisje in huis. Dat is het begin van een bijzondere vriendschap.