Namen vanuit de lucht

Couverture du livre « Namen vanuit de lucht » de  aux éditions Editions Namuroises

In mei 2009 begon de Week van de duurzame ruimtelijke ordening, net zoals in 2008, met een tentoonstelling van luchtfoto's op de place d'Armes. Een tweevoudige blik op onze bodem, onze rijkdommen en ons erfgoed. Twee- maal onze manier van wonen en samenleven in vraag stellen. Twee uitnodigingen om de toekomst van Namen in handen te nemen. Vanuit de lucht is Namen nog mooier. Haar natuur, haar gebouwen en haar historisch erfgoed vormen een opmerkelijk gebied dat we moeten beschermen. Ze zijn getuigen van onze geschiedenis en onthullen onze identiteit. Dit boek toont ons de 114 foto's van beide tentoonstellingen aangevuld met toelichtingen en kritische opmerkingen van Naamse experts. Het nodigt alle inwoners uit tot nadenken en tot deelname aan het leven van hun stad, hun gemeente.