Morgen is van mij

Couverture du livre « Morgen is van mij » de Roel Verschueren aux éditions Uitgeverij Lannoo
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Opzienbarend boek over seksueel misbruik binnen de Kerk <a href='http://www.e-boek.org/store/morgen-van-mij-p-187450.html'>Ook verkrijgbaar als e-boek</a> <a href='http://itunes.apple.com/be/book/morgen-is-van-mij/id474747075?l=nl&mt=11'>Ook verkrijgbaar in de iBookstore</a> 23 april 2010. Bisschop Roger Vangheluwe bekent jarenlang een minderjarige seksueel misbruikt te hebben. En dat blijkt nog maar het topje van de ijsberg. In Wenen volgt journalist Roel Verschueren de onthullingen over seksueel misbruik binnen de kerk op de voet. Zijn columns voor De Standaard en De Tijd raken een gevoelige snaar bij vele slachtoffers. Verschillende mensen nemen contact op met de auteur en vertellen hem hoe zij de hele crisis beleven. Waardoor ook hij opnieuw met zijn eigen verleden geconfronteerd wordt? Dit boek reconstrueert nauwgezet de gebeurtenissen van de voorbije maanden en geeft de slachtoffers een langverwachte stem. Roel Verschueren weet als geen ander aan te tonen hoe seksueel misbruik het leven van slachtoffers