Moderne romantiek

Couverture du livre « Moderne romantiek » de Aziz Ansari aux éditions Meulenhoff Boekerij B.v.
  • Nombre de pages : (non disponible)
  • Genre : (non disponible)
  • Thème : Non attribué

Als je op zoek bent naar liefde, dan is het aanbod geen probleem: we hebben 24 uur per dag een bar in onze broekzak zitten. We beschikken over meer romantische opties dan ooit eerder in de menselijke geschiedenis. Waarom zijn zo veel mensen dan toch gefrustreerd? Een paar decennia geleden zocht je gewoon een fatsoenlijk iemand die bij je in de buurt woonde en als je zeker wist dat de ander geen seriemoordenaar was, trouwde je en kreeg je snel je eerste kind ‫ dit allemaal rond je vierentwintigste. Vandaag de dag trouwen mensen later dan ooit en besteden ze jaren van hun leven aan een zoektocht naar de perfecte partner. Aziz Ansari, comedian en acteur, heeft met hulp van socioloog Eric Klinenberg uitgebreid onderzoek gedaan naar de liefde. Ze ontwierpen een enorm onderzoeksproject, met honderden interviews en focusgroepen van Tokio tot Parijs, en riepen de hulp in van ’s werelds bekendste sociale wetenschappers. Het resultaat is een even eye-opening als hilarisch boek over de liefde.