Mijn ego en ik

Couverture du livre « Mijn ego en ik » de Sabine Wassenberg aux éditions Bruna Uitgevers B.v., A.w.
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Wat is een ik? Wat is een ego? Wat is bewustzijn? Wat is leegte? Het zijn vragen die Sabine Wassenberg al haar hele leven bezighouden. Ze gaat filosofie studeren en zet daarna een bedrijf op als kinderfilosofe. Maar de vragen blijven. Om een mogelijk antwoord te vinden gaat Sabine op reis. Ze ontmoet drie wetenschappers die de kunst van meditatie onderzoeken: een psychiater in India, een wiskundige in Nederland en een neuroloog in Amerika. Op nieuwsgierige, nuchtere wijze vlecht ze hun denkbeelden aaneen. Het verschil tussen 'ego' en 'ik' wordt Sabine steeds duidelijker, maar ook dat ze zelf de diepte in moet. 'Mensen om me heen hebben de indruk dat ik «naar mezelf op zoek ga». Ik ben het daar niet mee eens. Het is dieper dan dat. Ik weet al dat ik geen klompje goud ga vinden. Misschien wil ik alleen de tijd nemen om daarin te berusten. En open staan voor de ervaringen onderweg.'