Je moet wat

Couverture du livre « Je moet wat » de San Bos aux éditions Nieuw Amsterdam
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Licht van toon, met een vleugje ironie. De verhalen van San Bos bieden in enkele paginas een inkijkje in een heel mensenleven. En hoewel je meestal blij bent dat dat leven het jouwe niet is, is San Bos in staat om de lezer onmiddellijk aan haar personages te binden. Aan de vrouw die dichter bij de donornier van haar man komt dan de bedoeling was. Aan de man die zich laat marineren door zijn Vlaamse vriendin. En aan de schoonmaakster die door de spullen van haar opdrachtgevers gaat. San Bos zet haar verhaalfiguren kort in de spotlights, maar de lichten reiken veel verder dan de laatste zin. Je moet wat is een sterk debuut, van een schrijver van wie wij nog veel gaan horen.