Dit is jouw lichaam

Couverture du livre « Dit is jouw lichaam » de Gabriel Ringlet aux éditions Uitgeverij Lannoo
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Hoogleraar Gabriel Ringlet beschrijft op eerlijke, poëtische en confronterende manier hoe hij als priester het stervenspad van een aan kanker lijdende vrouw begeleidt. <a href='http://www.e-boek.org/store/dit-jouw-lichaam-p-187624.html'>Ook verkrijgbaar als e-boek</a> <a href='http://itunes.apple.com/be/book/dit-is-jouw-lichaam/id473220400?l=nl&mt=11'>Ook verkrijgbaar in de iBookstore</a> In dit intieme dagboek beschrijft Gabriël Ringlet op tedere en confronterende wijze hoe hij als gelovige het stervenspad van een aan kanker lijdende vriendin begeleidt. Verwijzend naar Jezus' uitspraak tijdens het Laatste Avondmaal stelt hij de cruciale vraag: 'Maar jouw lichaam, aan wie en aan wat wordt dat gegeven? Hoe kan ik het ontrukken aan de dood? Een doorleefd lichaam, dat meer energie schijnt te krijgen wanneer de krachten ervan afnemen, een lichaam dat zo zacht fluistert dat ik mijn oren moet spitsen om het te kunnen horen.'