De maakbaarheid van het geluk

Couverture du livre « De maakbaarheid van het geluk » de Sonja Lyubomirsky aux éditions Bruna Uitgevers B.v., A.w.
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Is het mogelijk gelukkiger te worden? Het antwoord op deze vraag is: ja, geluk is maakbaar! In dit boek toont Sonja Lyubomirsky aan dat geluk bij de geboorte al voor 50 procent vastligt, voor 10 procent wordt bepaald door de omstandigheden en voor 40 procent door doelbewuste acties. Ze leert ons allereerst ons huidige geluksniveau te bepalen en geeft vervolgens een aantal duidelijke strategieën waarmee we dat geluksgevoel kunnen vergroten en laten voortduren (denk aan oefeningen in dankbaarheid, aardig zijn en optimisme). Lyubomirsky kiest daarbij voor een individuele benadering: ze helpt ons de juiste geluksoefeningen te kiezen die bij ons karakter, onze leefomstandigheden en persoonlijke doelen passen. Doe ze dagelijks en word een gelukkiger mens!