De Limieten van de markt

Couverture du livre « De Limieten van de markt » de Paul De Grauwe aux éditions Terra - Lannoo, Uitgeverij
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

?Zorgen de financiële crisis en de groeiende ongelijkheid voor een nieuw keerpunt in de machtsverhouding tussen vrije markt en overheid? Krijgen we een omverwerping van het kapitalisme en neemt de staat de macht weer over? <a href='http://www.e-boek.org/store/limieten-van-markt-p-220554.html'>Ook verkrijgbaar als e-boek</a> <a href='https://itunes.apple.com/be/book/de-limieten-van-de-markt/id923997226?l=nl&mt=11'>Ook verkrjgbaar in de iBookstore</a> Na een decennialange triomftocht is het kapitalisme goed op weg om zichzelf te vernietigen. Kernproblemen als klimaatverandering en groeiende inkomensongelijkheid illustreren de onvermijdelijke externe en interne limieten van de markt. Enkel de overheid lijkt een oplossing te kunnen bieden. Maar ook de staat zal op grenzen botsen en op haar beurt de weg effenen voor een comeback van de markt. Met zijn nieuwe boek levert Vlaanderens prominentste econoom een onschatbare bijdrage aan het debat over de houdbaarheid van ons marktsysteem. De Grauwe analyseert haarfijn d