De Arabische storm

Couverture du livre « De Arabische storm » de Sinan Can aux éditions Overamstel Uitgevers
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

'De verhalen in De Arabische storm zijn uit het leven gegrepen. Sinan Can maakt ons deelgenoot van getuigenissen die niet vergeten mogen worden' KEES DRIEHUIS 'SINAN KEN IK ALS EEN ZEER GEËNGAGEERDE JOURNALIST, MET OPRECHTE INTERESSE IN MENSELIJKE VERHALEN EN ACHTERGRONDEN' PATRICK LODIERS Vijf jaar na de Arabische Lente reist journalist Sinan Can door de Arabische wereld, van Tunesië tot aan Syrië. Wat hebben de opstanden en het vertrek van langzittende regimes de be-volking opgeleverd? Kregen ze waar ze van droomden? In dit boek laat Can een groot aantal inwoners aan het woord over de stand van zaken in hun regio - en over de opkomst van is. Met al die prachtige, kleine verhalen toont hij de hoop, de chaos en het verdriet van de volkeren van het Midden- Oosten. Want oorlog is verschrikkelijk, maar het zijn de menselijke verhalen die ons pas echt beroeren. Sinan Can (1977) is onderzoeksjournalist en documentairemaker. Naast dit boek maakte hij een gelijknamige driedelige documentaire voor bnn-vara. Eerder werkte hij onder andere aan de spraakmakende Zembla-uitzendingen De heilige Ayaan en Gijzeling in Almelo, waarvoor hij de vvoj Loep-prijs ontving. Voor de vara-documentaireserie Uitgezet kreeg hij de Clara Meijer-Wichmann Penning. Zijn alom geprezen serie Bloedbroeders werd genomineerd voor een ida Award.