Chemie van de liefde

Couverture du livre « Chemie van de liefde » de Larry Young aux éditions Vbk Media
  • Genre : (non disponible)
  • Thème : Non attribué

Hoe begint liefde? Hoe kunnen twee vreemden tot de conclusie komen dat het niet alleen prettig zou zijn hun leven met elkaar te delen, maar dat ze het moeten delen? Waarom zegt een man dat hij van zijn vrouw houdt, terwijl hij haar bedriegt? Waarom houden anderen hun relatie in stand, ook al is de romantiek verdwenen? Hoe is het mogelijk om verliefd te worden op de `verkeerde persoon? Waarom zijn er bepaalde typen mensen? De raadsels rond lichamelijke aantrekkingskracht, jaloezie, ontrouw, de band tussen moeder en kind alle gedrag dat vaak zo veel vragen oproept worden nu opgehelderd door de moderne neurowetenschappen. Larry Young, een van s werelds meest ooraanstaande onderzoekers op dit gebied, legt samen met journalist Brian Alexander uit hoe deze ontdekkingen op ons van toepassing zijn. Larry Young is directeur van het Centrum voor Translationele Sociale Neurowetenschappen, hoogleraar psychiatrie aan de Emory-universiteit in de Verenigde Staten en hoofd van de afdeling psychiatrische stoornissen en neurowetenschap van gedrag aan het Yerkes Nationaal Centrum voor Primatenonderzoek aldaar. Young woont in Atlanta. Brian Alexander is een bekroond journalist en heeft enkele boeken op zijn naam staan, waaronder Rapture: How Biotech Became the New Religion en America Unzipped: In Search of Sex and Satisfaction. Hij woont in San Diego. `Dit geestige boek, geschreven door een groot neurowetenschapper en kundig schrijver, is het eerste populaire werk dat onze kennis over de chemie van seks, liefde en gezinsrelaties met elkaar verbindt. De vooruitgang in dit vakgebied kun je rustig adembenemend noemen en Larry Young is er de belangrijkste pionier. De manier waarop de hersenen reageren als een jongen een meisje ontmoet, bepaalt de stabiliteit van het huwelijk en de toekomst van de menselijke soort. Frans de Waal, primatoloog