Avec la collection "La BD en classe", le Syndicat national de l’édition propose des supports pédagogiques autour de thématiques précises
This is Breton's definitive statement on l'humour noir, one of the seminal concepts of Surrealism. In his provocative anthology of the writers he most admires, Breton discusses the acerbic aphorisms of Swift, Lichtenberg and Duchamp, the theatrical slapstick of Christian Dietrich Grabbe, the wry missives of Rimbaud, the manic paranoia of Dalí, the ferocious iconoclasm of Alfred Jarry and the offhand hilarity of Apollinaire. For each of the authors included, Breton provides an enlightening preface, situating both the writer and the work in the context of black humour - a partly macabre, partly ironic, and often absurd turn of spirit that Breton defined as 'a superior revolt of the mind'. This edition includes Breton's original introduction, and work from: Duchamp, Fourier, De Quincey, de Sade, Borel, Poe, Forneret, Baudelaire, Dali Lewis Carroll, Swift, Lichtenberg, Comte de Lautréamont, Nietzsche, Huysmans, Corbiere, Nouveau, O. Henry, Gide, Synge, Roussel, Picabia, Apollinaire, Jarry, Arp, Picasso, Kafka, Prévert and Leonora Carrington.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Avec la collection "La BD en classe", le Syndicat national de l’édition propose des supports pédagogiques autour de thématiques précises
Découvrez les auteurs, autrices et libraires qui accompagneront le président du jury Jean-Christophe Rufin !
Une plume vive, des héros imparfaits et une jolie critique de notre société
Sénèque écrit une ultime lettre, alors qu'il a été condamné à mort par celui dont il fut le précepteur, conseiller, et ami : l'empereur Néron