Al te gek

Couverture du livre « Al te gek » de Geerdt Magiels aux éditions Terra - Lannoo, Uitgeverij
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Eyeopener over de vele pijnpunten in de psychiatrie vandaag Bioloog en filosoof Geerdt Magiels geeft inzicht in de problematiek van psychose en van mensen die psychisch afwijken van de 'norm'. Aan de hand van ge­sprekken met specialisten-psychiaters, zoals Erik Thys, Marc De Hert en Sabien Wyckaert schetst hij de lange weg die de voorbije decennia is afgelegd op het vlak van onderzoek, behandeling en sensibilisering. Maar hij stelt ook kritische vragen over het blijvende stigma dat op psychische problemen rust, ontmaskert hardnekkige misverstanden en toont haarfijn aan waar wij als maatschappij tekortschieten.