A cavall del temps

Couverture du livre « A cavall del temps » de Joan Tocabens aux éditions Trabucaire
  • Editeur : Trabucaire

El temps no ens pertany. L'espai tampoc. En Guillem, fi ll natural del vescomte Jofre Ier de Rocabertí a mitjans segle XII, i en Marc Roca, empleat d'una ofi cina de notaris de Perpinyà a fi nals segle XX, en faran, involuntàriament, l'estranya experiència. Sigui el que sigui el segle en el qual ens toca viure, la vida va passant, grisa i planera pels uns, animada i complicada pels altres. Els uns són tímids i transparents, els altres són atrevits i voluntaris. A vegades, vés a saber perquè, les coses es barregen i la gent s'embolica. Com fer quan, a més, hi ha una història d'amor al bell mig? Quan les casualitats es van apilotant? Somni, realitat, visions, encativament? Potser cal plantejar-se les bones qüestions i a veure el que passa... Potser no cal fer res i com que l'amor ho arregla tot, no val la pena acarar-se amb la veritat... vés a saber el que podria passar! El lector, un cop superada la singularitat del tema, es deixa corprendre per la lenta, inexorable i defi nitiva transformació, transmutació, transgressió del(dels) protagonista(es), amb com rerefons una naturalesa encisadora, escenari etern de les bellugadisses humanes.