Al onze namen

Couverture du livre « Al onze namen » de Dinaw Mengestu aux éditions Overamstel Uitgevers
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Isaac, een vluchteling uit Oeganda, strijkt neer in de VS. Hij wordt verliefd en bouwt een nieuw leven op met Helen, zijn maatschappelijk werker. Zijn ogenschijnlijk kalme bestaan in de Midwest wordt overschaduwd door het verleden waar hij amper zijn mond over opendoet. Niet alleen om wat hij heeft gedaan, ook om wie hij heeft achtergelaten: de dierbare vriend, de charismatische leider die hem de revolutie liet kennen en toen alles opofferde om hem te redden. Mengestu's thema's - ballingschap, verlies, eenzaamheid - opnieuw prachtig uitgewerkt.