41 verhalen

Couverture du livre « 41 verhalen » de Donald Barthelme aux éditions Atlas Contact, Uitgeverij
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

'U bent misschien niet geïnteresseerd in het absurde, maar het absurde is wel geïnteresseerd in u.' Weinig auteurs uit de wereldgeschiedenis hebben zulke betoverend vreemde verhalen geschreven als Donald Barthelme. Ze gaan over de heilige Sint-Antonius, over trouwen en scheiden, over het geestelijk leven van een genie, en over zombiemakers en muildierherten. Ze zijn onweerstaanbaar geestig, zetten ons voortdurend op het verkeerde been en laten ons ondertussen dingen zien die we nog nooit ergens anders hebben gezien, niet in de wereld en niet in het werk van andere schrijvers. Dingen over de grote verlangens, dromen en angsten van onze tijd.