15 jaar raadgevend comité voor bio-ethiek

Couverture du livre « 15 jaar raadgevend comité voor bio-ethiek » de Marie-Genevieve Pinsart aux éditions Uitgeverij Lannoo
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Heldere adviezen bij de huidige ethische debatten <a href='http://www.e-boek.org/store/jaar-raadgevend-comit-voor-bioethiek-p-200901.html'>Ook verkrijgbaar als e-boek</a> <a href='https://itunes.apple.com/be/book/15-jaar-raadgevend-comite/id572456174?l=nl&mt=11'>Ook verkrijgbaar in de iBookstore</a> Het Belgisch Raadgevend Comité voor Bio-ethiek bestaat 15 jaar en maakt de balans op. Hebben de adviezen parlementairen en ministers geholpen een standpunt te vormen in materies waar delicate waardenconflicten zelden te herleiden zijn tot simplistische standpunten? Boden de adviezen antwoorden op vragen waar commissies voor medische ethiek in ziekenhuizen mee geconfronteerd worden? Hoe moet het verder met de kernwaarden in onze samenleving? Welke rol speelt de ethiek hierin? Een terugblik op de achtste conferentie van het Comité.